Az alábbiakban változtatás nélkül közöljük Donáth Vilmos lakótelepi lakos véleményét, akinek gondolatébresztőnek szánt soraira reméljük, sokan reagálnak. Amennyiben hozzászólna a leírtakhoz, akkor kérjük, küldje el álláspontját a fragora@ferencvaros.hu email címre. A beérkező leveleket ezen az oldalon közölni fogjuk.

“Ime az észrevételeim :  
Szívesen kifejteném, de már korábban mindezt megtettem ….sajna az észrevételeim, javaslataim elsüllyedtek a Ferencváros c újság, majd később Inzoglu képviselő úr által tartott személyes forumon résztvett hivatalos személy / sajna a nevét nem tudom , de könnyűszerrel visszakereshető // , vette át azzal hogy utánajár. Mind a mai napig…. .. Ebben a levélben személyes segítségemet is felajánlottam, mivel itt élek a telepen több mint 30 éve és átéltem és “élvezem” az eddigi valamennyi forgalmi szervezés következményeit.
1. Merjünk nagyot álmodni: az egész lakótelep könnyűszerrel, de inkább akarattal – akár KÖKI mögötti kispesti, vagy akár a Wekerle telephez hasonlóan – valóban minimális átmenő forgalmúvá és sokkal élhetőbbé , nyugalmasabbá lenne tehető a lakótelepen átmenő forgalom kizárásával / természetesen BKV, Taxi, ide beszállító járművek, itt dolgozók járműveinek kivételével / mivel ezt a földrajzi adottságok ill. a jelenlegi úthálózat is segítené. Ezt csupán a telepre bevezető útszakaszokra kitett megfelelő forgalmi táblával el lehetne érni. Ez egyúttal sokban segítené az itt élők parkírozási körülményeit.Nem kellene újabb parkírozási órákat felszerelni, hanem különböző színű, az autó szélvédője mögött elhelyezett kártyákkal is lehetne dokumentálni, ellenőrzését biztosítani,amit később felválthat az internetes mobil parkolási rendszer. Részletekről személyesen, nagyon szívesen többet. 
2. A pillanatnyi parkírozási rendszer három részre szakította a lakótelepen autóval rendelkezőket.Ahol fizető rendszer működik , ott gyakorlatilag nincs probléma. A nem fizetős Dési Húber utcától egészen a Börzsöny utcáig , beleértve a Távíró utca nem fizetős szakaszát, stb / most nem sorolom fel az összes érintett utcát / a helyzet katasztrofális, állandó viták, jelenetek, terület kisajátítások is vannak. Ugyanis ezen a területen parkíroznak mindazok, akik kiszorultak a fizetős szakaszokról / akár állandóval bejelentett, akár bérlő ott lakók, akár Pest környékéről, más kerületekből a METRÓ-hoz eljövők és nem akarnak fizetni , sőt vannak a belvárosból a munkahétre ide állított autók is. Persze ehhez még hozzájönnek az itt állandóval lakó , de testvérhez, családhoz vidékre bejelentett autók. Véleményem szerint aki állandóval itt lakik és az autó adóját is a kerülethez fizeti, azoknak kell elsőbbséget élvezni családonként 1 db autó erejéig, hiszen a van itt olyan lakó is aki 2-4  darab autót parkíroz a háza körül, többeket külföldi rendszámmal, gondolom esze ágában sincs belföldiesíteni. Van aki az ismerősének, aki külföldön dolgozik, bértárolást végez. Ebben nagyon gyorsan rendet kellene tenni, az itt álló autók rendszámainak rendszeres ellenőrzésével.
3.A Börzsöny utcától a lakótelep MOL kút felé eső részén pedig nem is értik mi ez a sok vita, mert ott ritka az ilyen probléma, annál is inkább , hiszen azon a szakaszon többségében 4 emeletes házak vannak , ellentétben a korábbi szakasszal, ahol sok a 8 emeletes ház, ami eleve több lakót jelent. És a METRÓ-tól is távol van ezért a beáramló autók igazából nem díjazzák ezt a területet.
4. a korábbi osztott pályás Napfény utca szűkítése, való igaz több parkírozó helyet eredményezett, de a forgalom csillapítása nem sikeredett, sőt az egyenrangúvá tétel – a táblák ellenére – nagyon sok balesetet generál Csengettyű- Napfény utca, Napfény utca – Börzsöny utca /. Ami az utóbbi időben csupán azért csökkent ,mert az itt élő autósok inkább lemondanak az elsőbbségűkről, ha jobbról jönnek. Megoldás: egyszerűen a Valéria tér- Dési Huber kereszteződést kellene valódi kőrforgalommá átalakítani a jelenlegi , kissé kaotikus forgalmi irányok helyett, amit sokszor még az itt lakók sem oldanak meg szabályszerűen,nem beszélve a csak ide látogatókról!!!! Az átalakítás már eleve sebesség csökkentést követel a mai forgalmi viszonyok mellett is, ugyanakkor egyszerűbbé teszi a szabályok szerinti közlekedést. A megálmodott Főtér helyett ez egy sokkal fontosabb és hasznosabb dolog lenne!!
5. A Távíró utca – Dési Húber sarok a MOL kút felé ,jelenleg is nagyon balesetveszélyes , mert az út jobb oldalán , a sarokhoz közel álló autók / mert itt már nem kell fizetni / teljesen eltakarják a kilátást a Dési Huber utcából balra, az Üllői út felé kanyarodni kívánó autók elöl, akik így kénytelenek az út közepéig bemenni, kockáztatva azt, hogy éppen jön az arra járó autóbusz jobb oldalról, vagy más autó amit nem látnak előre az ott álló autók miatt. Megoldás: fel kell festeni a parkírozó vonalakat ezen a sarkon úgy, hogy a kilátást akadályozó cca 10 m -n , a Távíró utcában ne állhassanak az autók. 
6. A Toronyház utca -Börzsöny utcától kezdődően, ahol a busz is jár rendszeresen túlzsúfolt, mindkét oldalon autók parkíroznak, mivel nem fizető szakasz. Ezért amikor jön a busz, sokszor nem tud haladni, ha éppen szemben is jön autó, mert, nem férnek el és ez kaotikus tolatási problémát jelent naponta többször is.. Megoldás: akár egyirányúsítás a busz vonalának, haladási irányának megfelelően.
A leírtakból is remélem érzékelhető, – bár csak a a problémák szűkebb kőrét említettem, hogy a lakótelep forgalom szervezését és a parkírozás megoldását csak egymással és minden egyéb fejlesztéssel, változtatással összhangban, akár egy Főtér koncepcíójával is komplexen kell kezelni Kiemelni ebből a Főtér álmodását ez büntetendő és óriási hiba lenne !!!!!!!
Visszatérve a parkírozási problémára , a bátor és nagyléptékű megoldás az igazi lakó-pihenő övezet kialakítása lenne, kiszorítva az átmenő forgalmat és szelektálva az itt lakók ill csak az ide érkezők és átmenetileg itt tartózkodók autóit bárminemű módszerrel.
A jelenlegi szorító és egyenlőtlenül eloszló parkírozási problémákat , amennyiben nem gondolkodunk bátrabban , sajna csak a teljes lakótelep fizetőssé tételével lehet megoldani. A parkírozási engedélyek vonatkozásában is nagyon fontos lenne a szelektálás, hogy ki állandóan ide bejelentett és autójával a kerületbe adózó 1 db autóval, ki az aki itt csak bérel lakást és nem ide adózik az autójával, ki az aki itt lakik akár állandóval, de vidéken adózik az autójával, a biztosítása sem Budapestre szól, ki az aki itt dolgozik, ki az aki csak a céges autójával jár ide de nem ide adózik,stb.   

Ezeket szántam forgalomszervezési, parkírozási témában gondolat ébresztőnek, akár vitatémának, természetesen nem elfeledve a lakótelep sok egyéb más problémáját is, de nem akarok visszaélni senkinek sem az idejével, fáradtságával, azokról esetleg majd másik alkalommal.

Üdvözlettel:  Donáth Vilmos”